ساموئل کوچولو

ماه 4، هفته 1

1389/12/4 21:33
نویسنده : آنامیکا
936 بازدید
اشتراک گذاری

کودک شما چگونه رشد می کند؟

كودكان دوست دارند كه لمس شوند. در واقع آنها در يك مرحله از زندگي خود موفق مي شوند كه هنگامي كه افراد ديگر آنها را لمس مي كنند اين تماس بدني را احساس كنند. اين مرحله يك مرحله حساس از رشد آنها است. تمام تماسهاي پوستي و لمسي كه با كودك خود داشته ايد نه تنها به شما كمك كرده است تا احساس دلبستگي و پيوند بين خود و كودكتان را تقويت كنيد بلكه در هنگام ناراحتي كودك، او را آرام كرده و در هنگام كج خلقي، او را تسكين مي دهد.
حس لامسه كودك خود را با استفاده از روشهاي مختلف پرورش دهيد: با استفاده از خز يا حرير، پشم يا لباسهايي از جنس حوله. در اين سن، كودك شما تلاش خواهد كرد تا هر چيزي را كه به دستش مي رسد بخورد. بنابراين در انتخاب اشيا مختلف براي او مراقب باشيد و او را با چيزهايي كه مي تواند در دهانش بگذارد تنها نگذاريد. كتابهايي وجود دارند كه خواندن را به صورت يك تجربه لمسي در مي آورند. در برخي از اين كتابها پوست يا پوشش روي پوست حيوانات مختلف شبيه سازي شده يا اشيائي از قبيل آينه، كاغذ سمباده و ... در آنها گذاشته شده است.

زندگی شما: با تركيب اندام تغيير يافته خود، كنار بياييد

اگر فقط در يك دوره زماني در طول عمر خود نياز به واقع بيني داشته باشيد، اكنون زمان آن فرا رسيده است. به ياد داشته باشيد كه بارداري و زايمان بر زندگي و همچنين اندام شما اثر گذاشته؛ كمر و باسن شما ممكن است بزرگتر شده و شكمتان نيز كمي برآمده شده باشد. شما بايد به بدن خود حداقل همان زماني كه طول كشيده است تا كودكتان را پرورش دهد (يعني حدود 9 ماه) فرصت دهيد تا به حالت قديمي خود بازگردد. برخي از خانمها نمي توانند به راحتي به وزن دوران قبل از حاملگي خود برسند. تا زماني كه وزن شما در محدوده اي باشد كه براي سلامتي شما خطري نداشته باشد مي تواند كاملا مناسب تلقي شود.
در صورتي كه كودكتان را از سينه خود و با شير خودتان تغذيه مي كنيد بايستي بيشتر دقت كنيد كه يك رژيم غذايي سنگين نگيريد. به جاي آنكه سعي كنيد با استفاده از رژيم غذايي يا برنامه ورزشي (كه نمي توانيد براي تمام عمر خود آن را ادامه دهيد) وزن خود را به سرعت كاهش دهيد، بهتر است به تغذيه و نحوه غذا خوردن خود بيشتر دقت كنيد. برخي از مواردي كه مي تواند در اين زمينه به شما كمك كند عبارتند از:
در هر وعده غذايي مقدار كمتري غذا بخوريد و سعي كنيد هر وعده غذايي را در مدت طولاني تري بخوريد: بتدريج در مي يابيد كه مقادير كمتري از غذا نيز براي شما كافي خواهد بود. قبل از اينكه كاملا سير شويد از غذا خوردن دست بكشيد.
آب بنوشيد: يك بطري آب خنك را در دسترس داشته باشيد و در طول روز آرام آرام بنوشيد. اين كار نه تنها به شما كمك مي كند كه آب بدن خود را در حد طبيعي نگه داريد (كه اين امر براي خانمهاي شيرده ضروري است) بلكه شكم شما را پر كرده و از بروز احساس گرسنگي جلوگيري مي كند. مصرف مقادير متعادلي از چاي گياهي، قهوه بدون كافئين، آب مزه دار شده يا ويتامين دار شده نيز مناسب است.
كالريهاي "خوب" را جايگزين غذاهاي بي ارزش كنيد: شما در دوران حاملگي تاكيد و مراقبت خاصي بر غذاي خود داشتيد. اين مراقبت و دقت را كنار نگذاريد.
ميان وعده و خوراكيهاي مناسب در دسترس داشته باشيد: از خوراكيهاي كم كالري (خصوصا جويدني ها) از قبيل ذرت بو داده (بدون روغن)، ميوه و سبزيجات خام دائما استفاده كنيد.
دوباره ورزش را آغاز كنيد: به تدريج و به آرامي برنامه ورزشي را كه پيش از حاملگي داشتيد مجددا آغاز كنيد.

پسندها (1)

نظرات (3)

مامان قندعسل
3 فروردین 90 10:49
سال نووووووووووووو مبارکککککککککککککککک
ساحل خواهر زهرا
27 فروردین 90 14:31
salam azizam jaleb bood hamin tor khili mofide good luck
آذر
27 فروردین 90 23:57
با کلی شرمنده گی و تاخیر سال نوتون مبارک تاخیر من واسه خاطر بردیا ست که بیش از اندازه شیطون شده. مثل همیشه مطالبت عالی بود