ساموئل کوچولو

ماه 2، هفته 4

1389/12/4 21:24
نویسنده : آنامیکا
803 بازدید
اشتراک گذاری

کودک شما چگونه رشد می کند؟

اكنون كودك شما مي تواند بين صداهاي آشنا و غريبه تفاوت قائل شود و مي توان گفت كه يك شنونده بهتري شده است. او همچنين مي تواند به شما نشان بدهد كه با محيط اطرافش هماهنگ شده است. مي توانيد ببينيد كه او هنگام شنيدن برخي صداهاي خاص سعي مي كند محل آن را تشخيص دهد.
صحبت دائمي با كودك (هرچند اين صحبت يكطرفه باشد!) مي تواند به كودك كمك كند تا درك خود را از اطرافش بهتر كند. او حتي ممكن است هنگام صحبت كردن به دهان شما نگاه كرده و از نحوه كار آن تعجب كند!

زندگی شما: به همسر خود عشق بورزيد

بنا به برخي دلايل تنها تعداد كمي از والدين در هفته هاي اول پس از زايمان روابط عاشقانه دارند. با اين حال بايد به ياد داشته باشيد كه بچه دار شدن بدين معنا نيست كه شما ديگر هيچ احساس جنسي در زندگي نداريد. حتي اگر زمان كافي، توان يا علاقه اي به نزديكي نداريد باز هم مي توانيد راههايي را براي روابط عاطفي و ابراز علاقه به يكديگر پيدا كنيد؛ به هم عشق بورزيد:
عشق ورزي در صحبت كردن: علي رغم همه استرسها و فشارهاي رواني احتمالي صحبت كردن با يكديگر را ترك نكنيد. به ياد داشته باشيد كه هر دوي شما در حال گذراندن تغييرات بسيار مهمي هستيد. صحبت درباره اين تغييرات مي تواند شما را به يكديگر نزديكتر كند. شكايت ها و ناراحتيهاي خود را به گونه اي بيان كنيد كه طرف مقابل احساس نكند كه شما در حال متهم كردن يا مقصر دانستن او هستيد؛ مثلا بهتر است به جاي «تو نبايد آن كار را مي كردي» بگوييد: «وقتي تو آن كار را مي كني من احساس خوبي ندارم يا فلان احساس را دارم».
عشق ورزي با خنديدن: هنگامي كه زندگي شما وارونه شده است و آنقدر خسته شده ايد كه ديگر توان فكر كردن به كارهاي خود را نداريد، اين موقعيت مي تواند همانقدر كه گريه دار است خنده دار هم باشد! مي توانيد به اشتباهات يكديگر، با هم بخنديد!
عشق ورزي در بيرون از خانه: نوزاد را پيش يكي از آشنايان مورد اعتماد يا يك پرستار بچه بگذاريد، از خانه بيرون برويد؛ پياده روي، سينما، رستوران، مركز خريد يا هر جاي ديگري كه قبلا مي رفتيد. حتي گذراندن چند ساعت با يكديگر مي تواند مجددا به شما انرژي ببخشد.
عشق ورزي با تماس بدني: رابطه جنسي فقط به معني دخول نيست. بوسيدن، در آغوش گرفتن، نوازش كردن و ديگر روابط عاشقانه احتياجي به انرژي زياد ندارند و مي توانند به شما كمك كنند تا احساس آرامش كنيد.
عشق ورزي در گذر زمان: به ياد داشته باشيد كه اين چند هفته كه اوضاع شما به هم ريخته و يا كاملا وارونه شده است به زودي مي گذرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)